Sverige Om Södra Pressrum Pressmeddelanden Södras styrelseordförande Lena Ek ställer inte upp för omval

Södras styrelseordförande Lena Ek ställer inte upp för omval

Lena Ek väljer att inte ställa upp för omval till Södras styrelseordförande för den kommande perioden. Hon kommer sitta kvar som styrelseordförande fram till årsstämman 24 maj 2022.

Lena Ek

Lena Ek har varit ordförande för Södras styrelse sedan 2015. Sedan dess har Södra utvecklats till en mer modern kooperation med stort fokus på innovation, bland annat genom investeringar i nya produkter och användningsområden för råvaran från medlemmanarnas skogsgårdar.

Lena Ek har nu valt att inte ställa upp för omval till Södras styrelseordförande för den kommande perioden.

– Jag har haft sju fantastiska år som styrelseordförande. Södra har stabiliserats och blivit en innovativ skogsägarförening med fokus på medlemmarna och skogsgårdens ekonomi. Södra är en strålande förening med sin demokratiska styrning, där 52 000 familjeskogsbrukare hjälps åt både med utveckling av sina egna gårdar och den gemensamma industrin. Det är roligt att få sluta med ett rekordresultat för Södra i ryggen – trots alla utmaningar som vi mötts av under de senaste åren – och föreslå en rekordutdelning till årets stämma, som våra medlemmar verkligen behöver efter en utmanande tid, säger Lena Ek.

– Jag vill rikta ett stort tack till alla inom och utom Södra som uppmuntrat och stöttat mig och vår resa under dessa sju år. Jag önskar hela Södra ett stort lycka till i framtiden!

Lena Ek kommer stanna kvar som styrelseordförande för Södra fram till årsstämman 24 maj, då en efterträdare kommer att väljas.

Visa fler pressreleaser för samma ämne.

Ämnen: skogsägare, Sverige, Södra, Lena Ek, Om Södra

Ämnen: skogsägare, Sverige, Södra, Lena Ek, Om Södra