Södra kommer att finnas på den vanliga platsen utmed den småskaliga skogsslingan – monter 583. Just nu pågår ett intensivt arbete för att skapa en spännande och givande mötesplats för både medlemmar och entreprenörer.

Utgångspunkten i Södras monter blir i år dialog. Under mässdagarna kommer en rad samtal att hållas på scenen. Ämnena blir allt från äganderätt och viltfrågor till skogsgårdens lönsamhet och framtidens produkter (se programmet här nedan).

I den 800 kvadratmeter stora montern i skogen kommer det bland annat att bjudas på

• inspiration för ett aktivt skogsägande
  • filmer
  • aktiviteter för barn
  • fika

Program på scenen

DatumTidAktivitetPerson
Onsdag 7/6 10.30 Lansering av spelappen Grow Forest för barn  Håkan Larsson, skogsdirektör, Kristian Lundquist, vd GroPlay
Onsdag 7/6 11.00  Framtidens produkter från skogen  Henrik Brodin, strategisk affärsutvecklare
Onsdag 7/6  12.00  Äganderätten - vad är den värd?  Mats Blomberg, näringspolitisk samordnare
Onsdag 7/6 13.00 Framtidens produkter från skogen   Henrik Brodin, strategisk affärsutvecklare
Onsdag 7/6 14.00 Äganderätten - vad är den värd? Mats Blomberg, näringspolitisk samordnare
Torsdag 8/6 11.00 Skog och vilt - plånboken, landskapet och älgen Johan frisk, ansvarig skogs- och viltförvaltning
Torsdag 8/6 12.00 Södra och entreprenörern i effektivt samarbete Magnus Petersson, chef entreprenörs- och teknikutvecklnig, Göran Andersson, ägare ELA Skogsservie AB
Torsdag 8/6 13.00 Skog och vilt - plånboken, landskapet och älgen Johan frisk, ansvarig skogs- och viltförvaltning
Torsdag 8/6 14.00 Södra och entreprenörern i effektivt samarbete Magnus Petersson, chef entreprenörs- och teknikutvecklnig, Göran Andersson, ägare ELA Skogsservie AB
Fredag 9/6 11.00  Plantans potential  Ida Karlsson, platschef Flåboda plantskola
Fredag 9/6 12.00  Södra Woods marknad och förändrade kvalitetsskrav  Jörgen Lindquist, affärsområdeschef Södra Wood
Fredag 9/6 13.00  Plantans potential  Ida Karlsson, platschef Flåboda plantskola
Fredag 9/6 14.00 Södra Woods marknad och förändrade kvalitetsskrav Jörgen Lindquist, affärsområdeschef Södra Wood
Lördag 10/6 11.00  Hur löser vi framtidens utmaningar - Södra visar vägen  Lena Ek, ordförande Södra
Lördag 10/6 12.00  Ta vara på skogsgårdens möjligheter  Mats Helge, mångfaldsskogsbrukare i Sännås
Lördag 10/6 13.00  Hur löser vi framtidens utmaningar - Södra visar vägen  Lena Ek, ordförande Södra
Lördag 10/6 14.00 Ta vara på skogsgårdens möjligheter  Mats Helge, mångfaldsskogsbrukare i Sännås

Spelapp för barn

I samband med Elmia Wood kommer Södra att lansera en spelapp för barn - Grow Forest. Spelet ska skapa nyfikenhet kring skogsbruk och produkter från skogen med fokus på hållbarhet och innovation. Södra vill att fler ska upptäcka glädjen och möjligheterna i skogen. Grow Forest är ett sätt att välkomna nästa generation skogsägare och medarbetare!

Under mässan kommer du att få information om och hjälp med hur spelet fungerar. Så ta med dig dina barn eller barnbarn till Elmia i år!

Träffa kaninen Banja i barnspelsappen Grow Forest.

Ladda ner vår eventapp

Under Elmia Wood kommer du att kunna ta del av vad som händer i Södras monter via en eventapp. Appen laddar du ner gratis på App Store om du har en iPhone (appen heter Södramöten) och på Google Play om du har en androidtelefon (appen heter Skogsägarmöten). När du har laddat ner appen väljer du eventet "Södra på Elmia Wood 2017" och anger koden "Monter17". Du har nu tillgång till information om Södras deltagande på Elmia Wood.

Obs! Ladda gärna ner appen innan du kommer till Elmia – nätverkskapaciteten kommer att vara begränsad.

Filmer och bilder från Elmia

Du hittar bilder från Elmia i vår bildbank.

Södras bildbank

Elmia Wood-sajten

På Elmia Woods webbsajt hittar du mer information om den stora skogsbruksmässan: https://elmia.se/wood

Hitta till oss

Du hittar enkelt till oss på Elmia Wood med bil. Följ vägskyltarna längs E4:an.