Måndag 2 juli

10.00-10.30 Är skogen en bra bas för bioekonomi? - Seminarium Svebio Hamnplan
Evenemangsinfo
11.30-12.30 Kan en grön omställning förbättra Sveriges konkurenskraft? Cramergatan 2
 Evenemangsinfo
15.00-15.50 Stjäla, låna eller bara kopiera, ett samtal om äganderätt, mitt och ditt - Äganderättsseminarium, Industrin tar matchen S:t Hansgatan 18F/Trappgränd, Industriområdet
 Evenemangsinfo
17.00-19.00 Varför borde fler bostäder byggas i trä? - Seminarium Folkhem Clarion Hotell Wisby, Strandgatan 6
Jörgen Hermansson

Tisdag 3 juli

TidVadVarSödrarepresentantLäs mer
11.30-12.45 Bioflygbränsle - har morgondagens flygningar träflis i tankarna? Kinbergs plats 3
Evenemangsinfo
13.00-14.00 Människans plats i miljön - behövs det en ny instruktionsbok till miljöbalken? Korsgatan 24, "Stora salen Joda"

Onsdag 4 juli

TidVadVarSödrarepresentantLäs mer
08.30-09.45 Hur blir Sverige en världsledande AI-nation som stärker den svenska industrins konkurrenskraft? - ABB Hästgatan 5
Gunilla Saltin
Evenemangsinfo
11.00-12.00 Energiomställningen - Hur rustar vi för en total energiomställning? Strandvägen 2, H530 Stora scenen, Techarenan
Evenemangsinfo
15.00-16.00 Kampen om biomassan - värdet för både klimatet och ekonomin behöver avgöra hur skogen används
- Dagens industri, skogsindustrierna
Donners plats 2
Lars Idermark
16.15-17.15 Är vi redo? - Seminarium Fossilfritt Sverige Strandgatan 34
@brodin_henrik

Allt Södra gör utgår från trädet. Det är en fantastisk råvara. Full av spännande möjligheter som bara väntar på att förverkligas. Utmaningen är att kunna kombinera vision och innovation på ett fruktbart sätt. Södra har redan påbörjat denna spännande upptäcktsresa. Och tempot kommer att accelerera framöver. Genom ökande satsningar på forskning och utveckling flyttar vi hela tiden fram gränserna för hur den förnybara, återvinningsbara och nedbrytbara skogsråvaran kan användas. Södra utmanar förväntningarna på vad ett skogsföretag är – och skapar därmed värde och tillväxt.

Södra är nästa generations skogsföretag som bidrar till utvecklingen mot ett hållbart samhälle. Vi lever som vi lär. År 2020 är Södras mål att ha en helt fossilfri egen produktion.

För mer information:

Vi finns också tillgängliga för journalister under veckan.
Marcus Svensson, presschef
Twitter: @marcus_svensson